مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 19:352023-07-28اجتماعي

همنوایی مردم خراسان شمالی با بازماندگان قیام عاشورا در شام غریبان


شام غریبان مراسم مذهبی شیعه است که در غروب روز عاشورا برگزار می شود.

سوزاندن خیمه های اهل بیت حسین بن علی و به اسارت گرفتن اهل بیت توسط لشکر یزید بن معاویه، - به یاد غربت جانکاه زنان و کودکان بازمانده از قیام عاشورا؛ همنوایی مردم خراسان شمالی با بازماندگان قیام عاشورا در شام غریبان ایسنا/خراسان شمالی شام غریبان مراسم مذهبی شیعه است که در غروب روز عاشورا برگزار می شود.

سوزاندن خیمه های اهل بیت حسین بن علی و به اسارت گرفتن اهل بیت توسط لشکر یزید بن معاویه، درون مایه این مراسم است و در این مراسم عزاداران با روشن کردن شمع به عزاداری می پردازند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این اثنا مردم خراسان شمالی امشب همنوا با بازماندگان امام حسین علیه السلام در دشت کربلا پس از اقامه نماز مغرب عشاء شمع روشن کردند و به یاد غربت جانکاه زنان و کودکان بازمانده از قیام عاشورا بر سر و سینه زدند.

عزاداران استان خراسان شمالی با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان مغرب برای برگزاری آیین دیرپای شام غریبان به سوی مکان های مذهبی و هیأت ها روانه شدند و پس از به جای آوردن نماز شام غریبان با در دست داشتن شمع و سینه زنی در کوچه و پس کوچه های شهرها و روستاها، لحظه های بغض آلود این شب ظلمانی تاریخ را سپری کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همنوایی مردم خراسان شمالی با بازماندگان قیام عاشورا در شام غریبان

همنوایی مردم خراسان شمالی با بازماندگان قیام عاشورا در شام غریبان